Sunday, December 18, 2011

GeMbIrA!...


Hari nie aq tk tau knapa aq rse happy je..
bwat keje pn smue siap cpat..haha..
aq jd mcm ni disebabkan satu panggilan telefon dr...
017*******...
hahaha..private nmbr nmenya tu..
lps aq dpt call dr nmbr nie..aq rse bersemangat plak..
first time hargai dye...haha..
tk2 gurau...aq sentiasa menghargai dye..
sbb dyelah aq ketawa smpi nk pecah prut stiap kali aq ckp dgn dye..
aq sentiasa happy dgn dye..
walaupn kami berjauhan..hahaha..
agk2 dye bangga tk bce post nie..
haha..
apelah aq nie..nk dye bangga bwat ape..
nie satu penghargaan untuk dye...walaupun identiti dye dirahsiekan..
aq hrp dye happy bce nie...
thanks untuk dye sbb bwat aq happy sngt hr nie walaupun dye just call aq...
hehhe..tp call dye mungkin bermakna sket hr nie..
haha..padhal tkde kelainan pn..sme je..aq je yg laen mcm..hehe...
the last word from me to him..ThAnK U So MuCh!

Saturday, December 17, 2011

Bkn smUe Org......


Bkn smue org ske dgn kita...
btol tk??
tk smue org ske dgn apa yg kita bwat...
btol tk??
apa yg kita bleh bwat...
sbr jelah..
bkn smue org rase bahagia dlm hr2 yg dye lalui...
langit tk slalu cerah..
kdg2..dye akn mendung..
mcm kita jgak..ade hr kite rse bahagia sngt..dn ade hr kite rse sedih sngt..
lumrah hidup...
smue org pernah lalui smue nie..
mne ade org yg tk pernah rse bahagia..dn mne ade org yg x pernah rse sedih..
biarkan diorang bahagia kat dunia nie..dn biar kite rse sedih kat dunia nie..
mungkin kebahagiaan kita di sana..dn mungkin kesedihan mereka disana...
kita bkn spe2 untuk menjangka smue nie..kesabaran membawa kpd sebuah kebahagiaan..
tu yg slalu aq ingat ble aq ditimpa masalah..
tersenyumlah kamu walaupun ketika itu kamu sdg ditimpa musibah...
walaupun ianya melibatkan org yg kamu sngt syg..

Thursday, December 15, 2011

AsAl Ea??


Asl ea???aq pliklah..
knapa manusia nie ssh sngt nk tngok org laen bahagia??pantang je tngok org tu bahagia dr dye..
sebok2 nk musnahkan kebahagiaan org..
just pkirkan kebhagiaan sendiri ckuplah..don't be such a busybody lah...i hate it so much...
just think about you problem..that's enough!...
maslah btollah...aq tk fhm dgn org mcm ni..
mse minta tlong org..ooh..bkn maen lg merayu...tp ble tngh happy..lupa daratan smpi nk kutuk2 org tu en..
bijak lah wei..x sangka btol ade org sebijak tu..
pnat btol aq..bkn apa..pnat melayan kerenah dye.
aq pn tk tau asl aq risau hal dye..lantak dye r nk bwat ape en..nasihat pn tk gne..
bgn msuk kpale otak pn...yelah..bjet dh bgus sngt je..pelajaran tu tinggi tkpe jgk..jgn nk bongkak sngtlah..
tk bawa kemana pn bongkak ko tu..menyusahkan hidup ko je..
dh lah..mrh pn tkde gne..bkn dye tau pn..
hey girl!..do u think that u r so gud enough??.do u think that u r so perfect??..haha..big mistakelah..If u r so gud to find other's mistake..u better find your big mistakes first..don't ever think that u r so perfect!..
even u look so beautiful infront of the boys..don't ever be an arrogant girl la..
the beauty doesn't means anything...sometimes the boys wanna u to feeling pretty..
in fact,they just want to critic u la..
don't be so stupid infront of them...
I do not want be angry with you but you are looking for a problem first..
now!..u have get the effect rite??..
better u make a changes in youself la...don't make the same stupid mistake like before..
be yourself la...don't follow others..u have your own opinion la..
just be yourself..
remember that!..

Wednesday, December 14, 2011

GeRhAnA BuLaN..

WaH!!lawanya bulan..alangkah indah klu aq dpt tngok gerhana bulan mcm nie hr tu..
Malangnya...tkde rezeki..
nmpk kecilnya...tp syukur jgak dpt tngok..sbb time tu pn nk hujan..angin kuat gile..sjuk~..
tp teringin tngok gerhana bulan yg mcm kat atas nie..cantiknya...
bak kata org..INDAHNYA CIPTAAN ALLAH...
hurm..btol tu..sngt2lah indah...
tkde laen yg seindah ciptaan Allah..
smoge bulan ini akn kekal cerah supaya dpt menerangi mlm2 kita... <3 ...

OmbAk RindU~

sudah di ditonton ceritanya..
hahaha...
let's comment...
cite nie best jgaklah..smpi menitis air mata ku yg berharga sungguh nie..
hahaha...
dn pengakhiran cerita yg sngt romantik..atas kapal tu..cam titanic dh..
tp tk menyesallah tngok cite nie..bg aq best..tp sesetengah org tk ske..bg yg tk ske jiwang2 nie lah...
cite nie dr novel en..tp teringin plak bce novel ombak rindu tu..mesti lebih feeling kot klu bce novel dye..
haha...disbbkan cerita nie jgak..aq tk hbes2 disakat oleh kakak2...abg2..adek dn tk tertinggal jgak sorang bdk tu..
hahaha...lantaklah diorang nk kata ape..janji aq dh berjaya nk tngok cite nie..
memerlukan pengorbanan yg besar nk tngok cite nie...
spe yg lom tngok..tngoklah...lyn~...
hehe..oke..

ItU BuKaN ReDhA,ItU PaSrAh..ReDha ItU IkHlAs..PaSrAh ItU BeRsErAh..

NeW ChAnGeS!


Hahahaha..
setelah lama memikir cara untuk membuat blog nie cantik..
akhirnya aq dpt idea!..
inilah perubahannya...lihat di sekeliling blog nie...
simble bukan??tp sunggu membuat hati aq berasa puas kerana dh ubah blog nie..
hahaha...punya pening kpale nk cr cara..
akhirnya cara dye sungguh2 lah mudah...
oke tk???
baik korang kata oke..
memaksa plak en...pape pn aq dh puas hati ckuplah..
hrp korang pn ske perubahan blog ini..klu ada cadangan yg lebih bernas..
bukak2 lah mulut tu untuk bersuara kpd saya...
hehe..saya tk mkn org ye(untuk pengetahuan smue)..
hahaha..
new post is coming...
sbr ea..idea tk msuk kpala lg nie..hehehe..
oke..wait n see..
syg awk smue!

Assalammualaikum... :))

Friday, December 2, 2011

BoSaN KaN???


hahahaha...
Bosan kan asyik2 bce post sedih jew...
haiihh!!.
bkn ape sje jew..lyn perasaan nie..kesian dye tkde org lyn...
hahaha..
nk kata aq jiwang...jiwang ke aq ea???
entah r...
korang rse aq jiwang karat ke??
tk en..tk en..
hahah...lps nie tknk dh lah post benda yg sedih2..
sian org2 yg bce nie...
bosan dek cerita sedih aq nie..
hehehehe..hidup mesti happy lah der..
tak mau dh sadis2 nie...xde life lah....
hahaha....pndailah aq tkde life....
aq nie merpeek je dr td..ape yg aq ckp pn aq tk tau..
sebenarnya aq sdang kepenatan atau bhs yg lebih mudah mengantuk..
hahaha..mne tknye..tidur kol 4 lebih..
cipta rekod hidup aq camtu..tk pernah tido lewat pg mcm tu..hahhaha
anak baeklah katakan..hahaha...
okelah wanna to do something else...
nice to share something with u today...oke..

Assalammualaikum...

Saturday, November 26, 2011

Aq PasRaH...

 
Aq pasrah klu itu yg ditentukan oleh Allah untuk diriku...
Aq redha dgn apa yg jadi..
Mungkin ada hikmah atas ape yg dh berlaku...
Mungkin mengambil masa untuk aq fhm ape yg dh jadi..
dan aq perlukan masa untuk tenangkan diri aq..
Tk semua yg kita rancang berjln lancar..
biasalah tu..lumrah hidup..
kdg2 kita gembira dn kdg2 kita sedih...
Apa yg harus kita bwat hanyalah pasrah..
ya..aq yakin dgn apa yg aq bwat...

Friday, November 18, 2011

TeRiMa KaSiH UnTuK SeGaLa-GaLaNyA....

knapa ek aq tbe2 nk ckp terima kasih??
hurm....
sebenarnya...ucapan terima kasih ni aq tujukan khas untuk semua org yg bnyk berjasa dgn aq..
mungkin aq tk dpt bls smue benda yg korang smue dh bwat..
hanya ucapan terima kasih dr hati yg ihklas nie yg bleh jd balasan kpd korang...
hrp korang menerima ucapan terima kasih nie..
aq tk tau dh brape kali aq ucapkan terima kasih nie kat smue org...
hrp diterima dgn seikhlas hati jgak...
tk lme lg tahun 2011 akn smpi garis penamatnya...
dan 2012 akn memulakan perjalanannya....
oklah...smpi sni shj...

Saturday, November 12, 2011

SapE PuNYa Tu???


spe punya nie??
hehehe...that is mine...
cincin ape???
cincin kahwin...eh...tk2..gurau2..
nie cincin mak bg...hehehe...
tkde maknenya cincin kahwin wei....
muda lg nie....tk smpi lg thp tu..hahaha...berangan jelah...
apa tujuan ltak gmbr cincin nie???
hehehe..tkde sje je...ntah r..aq rse cincin nie lawa...
tu sje nk kongsi cite ngan korang....

PuLaNg...


Hr nie dh hr Ahad...
hr dimana aq meninggalkan rumah dn kembali ke SEMESRA...
heheh...
tau tk knapa aq rse gembira je...
satu...sbb jumaat minggu dpn..aq dh blik rumah trus...
cuti akhir thn...jd tkyh risau dh...
tu yg happy tu...
lg satu..hari nie jgak dye pulang ke skolah semula...
tk tau knapa x sbr nk jmpe dye...
sbb tiga hr je tk dpt jmpe dye...
tp..
hehhe...xde papelah....
bru je lps tlong mak bsuh pinggan...heheh..bjet rjin je..
tp hati ttp ikhlas ye tlong mak...sbb tkde pape nk bwat...tu yg laju je bwat keje..
hurm...bertolak ke semesra kol 4 lebih maybe..tknkla cpt sngt...
lgpn rsenya tk jam kot...hurm...
oklah...
that's all...

Renungkanlah....



Seorang perempuan dan seorang lelaki sdang bermsg pada mlm yg ckup indah...
si perempuan memulakan perbualan mereka...


Perempuan:Assalammualaikum awk...awk tngh bwat ape 2??

Lelaki:       :Wa'alaikummussalam...saya tngh duduk kat bwh sebatang pokok..tempat yg saya ckp kat awk 
hr tu..Tempat dimana pemandangan dipenuhi dgn sawah padi dan tempat dimana hr yg sngt 
indah berlaku kepada kita..awk ingat??

Perempuan:Owh...saya sentiasa ingat tempat dan saat-saat indah tu awk..awk dh mkn??

Lelaki        :Blom..saya tngh nk mkn lah ni..saya bli  nasi pattaya dgn air milo..makan kegemaran awkkan..
awk nk mkn??saya sje je bli 2..sbb saya nk anggap yg awk mkn skali dgn saya..hehhe...

Perempuan:Awk nie..membazir je tau...mcm mne skalipn sye ttp tk dpt mkn dgn awk..awk jauh tau..tp 
 tkpelah..anggap je yg saya ade kat sebelah awk..hehehe..

Lelaki       :Saya tk kesah..saya mmg saje bli dua..klu saya x dpt hbeskan nnt saya bglah adek saya..awk plak tngh bwat apa tu??

Perempuan:Hehehe..awk skelah bwat saya tergelak dgn perangai awk tu..saya tngh duduk kat luar koridor..
 tngh tngok kat langit dn tngh tngok kat bintang2 yg bnyk kat langit tu..cbe awk tngok kat langit
 tu...dlm bnyk2 bintang yg ada kat situ..bintang yg mcm mana awak akn plih??

setelah membaca msg drpd si perempuan..lelaki itu pn memandang ke langit..dn setelah lme memandang...dye pn tlah memilih bintang yg disukainya..lalu dye meneruskan menghantar msg kpd si perempuan..

Lelaki       :Terlampau bnyk bintang yg ada kat langit tu..saya pn tk tau nk plih yg mne satu..tp lps tngok blik..saya akn pilih bintang yg kecik dn kurang bersinar...

Si perempuan berasa sngt pelik dgn jwpn yg tlah diberikan oleh si lelaki...dye pn menanyakan sbb knapa si lelaki memilih bintang yg mcm tu..

Perempuan:Hurm..tp knape ea awk plih bintang yg kecik dan kurang bersinar??bkn ke bintang yg lawa adalah bintang yg besar dn bersinar??

Lelaki       :Ok...mcm nie...sbb saya memilih bintang yg kecil dan kurang bersinar sbb klu bintang itu kecil dan 
kurang bersinar...lama kelamaan bintang itu akn berubah menjadi besar dan lebih bersinar drpd  bintang2 yg laen..sbb dye bintang yg bru...tp klu bintang yg besar dn bersinar..lama-kelamaan..bintang itu akn mengecut dn hilang sinar yg ada pdnya...sbb dye bintang yg lama...

si perempuan tersenyum apabila membaca sbb yg diberi oleh lelaki itu..kerana lelaki itu dpt membezakn mne yg lebih baek...

Perempuan:Oooh...skarang bru saya fhm knapa awk plih bintang itu...


Moral:Jgnlah kita hanya memilih sesuatu yg baik dimata kita sekarang..kerana kita tk tahu ape yg akn 
terjadi kelak...dan jgnlah kita menghina sesuatu yg buruk dimata kita sekarang..kerana ianya mungkin
menjadi yg terbaik kelak...

ThE EnD...

150 JuTa...

seratus lima puluh juta

untuk kali ke seratus lima puluh juta
mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“hei kenapa kau masih lagi mahu kan dia?
apa kau buta? apa kau pura-pura suka?”

di seratus lima puluh juta kali itu
di depan semua engkau tarik tangan aku
yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu,
sambil ketawa engkau bilang satu persatu:

“dia mungkin bengis seperti singa
tapi dia nangis tonton cerita korea
dia mungkin keras bila bersuara
tapi dia jelas jujur apa adanya--

aku lagi kenal dia”

dah lebih seratus lima puluh juta kali
aku pesan padamu apa yang bakal jadi
"engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
kau sangat manis, aku ini pula dawai besi"

di setiap seratus lima puluh jutanya
aku pun dalam hati semacam tak percaya
"apa kau lihat pada aku, jujurkan saja"
terus kau cubit dagu aku sambil berkata:

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua--

saya kenal sayang saya”

buat apa dicerita bahagia kita rasa
biar tak dipercaya, peduli orang kata
baju ronyok tak apa asal pakai selesa
berkilau tak bermakna kalau hati tak ada

aku lebih bengis dari sang naga
tapi bisa nangis semata demi senja
suaraku keras tak berbahasa
kerna aku rimas gedik mengada-ngada

aku mudah baran tidak semena
mana boleh tahan angin cemburu buta
dan aku sengaja tunjuk keras kepala
aku punya manja kau saja boleh rasa
rahsia kita berdua

Friday, November 11, 2011

cbe bce nie..hehe...

Cinta: (Tok,tok,tok....)
Hati: Sape tu?
Cinta: Saya ni, Cinta...
Hati: Err.... Awk cari sape? (tak nak bkak pintu)
Cinta: Saya cari awak laa... Leh masok tak?
... Hati: Err... Err... Awak dgn sape luar tu?
Cinta: Ermm... Saya sorang...
Hati: Sorilah ehh.... Saya tak dapat nak bkak pintu ni...
Cinta:Knp plak?
Hati: Kunci nya blm ada lagi....
Cinta: (Hermmm...)

[Tiba-tiba...]

Iman: (tok tok tok...)
Hati: Siapa tu?
Iman: Iman nie..
Hati: Ouhh, Iman... Masok je....
Iman: Jom Cinta.....

CaMeRa...


lawa tk kamera nie???
warna biru...hehhe..mestilah lawa...
aq pn tk tau motif utama aq ltak gmbr nie...
hehhe...plik2..
tp kamera nie mengingatkan aq dkat seseorang...
hahahha.....

ThAnKs SbB TnGoK!

korang nk tngok tk gmbr hasil tangkapan aq..
ntahlah wei...tp dh jd hobi aq tngkp2 gmbr nie...
aq ske tngok klu gmbr aq yg aq tngkp tu lawa...
mesti aq ske gile tngok...
sbb gmbr yg kita tngkp...tkkan tk ske...
mungkin bg org laen tk lawa...tp bg aq lawa...
hehehe...

MeMpErSeMbAhKaN..






hehehe...
ok tk??

LoKaSi:dlm kereta kak nur..
PhOtOgRaPhEr:sayalah yg tngkp..hahaha.
TaRiKh:6 NoVeMbEr

ThaNks For WaTChinG...

tIDaK MeNgApa..

Tidak mengapa jika awak tidak kacak janji perangai awak kacak.

Tidak mengapa jika awak tidak putih janji hati awak putih berseri.

Tidak mengapa jika awak tidak kaya harta janji awak kaya dengan budi bahasa.

Tidak mengapa jika awak tidak pandai berkata-kata janji awak jujur dan tepati janji.

Tidak mengapa jika awak tidak pandai bernyanyi janji awak pandai membaca al-Quran dan selawat.

Tidak mengapa jika awak tidak tahu bab artis atau hal duniawi janji awak tahu bab agama dan dapat bimbing saya ke jalan Allah swt.

Tidak mengapa jika awak terlambat berjumpa dengan saya janji awak tidak terlambat bertemu dengan Allah swt...

Samsons - Kenangan Terindah Mp3 | Music Addict



hehhee...kenangan terindah???
agk2nye ape yg indah ea???
hahha...
tkde pape la..
sje je letak lagu nie...
sbb ade org yg ske lagu nie...
jd biar ltak lagu nie...
 nk dngr klik je kat atas nie ok...
that's all...

RiNdU KaMoO..


korang rse kenapa aq tlis tajuk nie??
hahaha..mestilah sbb aq rindu seseorang....
tkkanlah tjuk rindu nk tlic psl benci en..

btol org kata..
kita mrh org tu....smpi kita pinggirkan dye...
tp ble dye tkde dpn mata kita..bru kita rasa betapa rindunya kita dkat dye...
cme kdg2 perasaan ego yg menyelebungi diri kita...
tp ble dye tkde dkat dgn kita..
kita akn rse menyesal dgn apa yg kita bwat kat dye slame nie...

mmg kita tkkan tahu ape yg akn terjadi dkat diri kita pd hari2 kelak...
tp kita bleh merancang untuk menjadikan hari kita lebih baik untuk diri kita...
tapi...
kita tkleh slh kan takdir klu semua yg dirancang tu tk berjln dgn lancar..
sbb...
kita hanya mampu merancang tapi Allah shj yg akn menentukan..
bersyukur.. jika apa yg kita rancang slame nie mendpt keredhaanNya...
dn bersbrlah.. jika ape yg kita rancang tk diterima olehNya..
krana segala yg berlaku ada hikmah disebaliknya..

Allah SWT sentiasa memberi yg terbaik untuk hambanya...
jd,jgnlah kita berputus asa jika kesedihan menimpa diri kita...
malah...
berdoalah agar pada hari esoknya akn menjadi hari yg indah untuk diri kita..



hurm...



tngh aq kusyuk belek2 msg yg ada dlm phone aq...
tbe2....
ade satu ayat nie aq ske baca...
entahlah...ayat dye pendek je..tp makna dye mendalam...
hurm...
tkang send dye dirahsiekan...


UKHWAH BUKAN TERLETAK PADA PERTEMUAN..
BUKAN PADA UCAPAN DIBIBIR..
TAPI..
DALAM DOA SESEORANG TERHADAP ORANG YANG DISAYANGI..

korang fhm tk ape makna dye/??
rsenya korang fhm en...
jd tk perlu aq trangkan...
tp ntahlah..stiap kali bce ayat nie aq rse laen..
aq pn tk tau perasaan ape yg kluar time tu..
bercampur baur..

nie post terakhir untuk hari nie..
gud nite all...
have a sweet dream...

AkIbAt KEBOSANANKU....

hr nie entahlah....aq pn tk tau knape ngan diri aq...
rse mcm nk diam diri je...tk bnyk ckp...asl ea???mcm ade sesuatu yg aq risau dan fikirkan...
bkn aq nk kata aq rse bosan blik..sbb mmg aq plih untuk blik...tp entahlah...
aq pn plik dgn perangai aq hr nie...
akibatnya...
aq tk hbes2 tngkp gmbr...tp yg berjaya aq tngkp hanya dua je...
dlm bnyk2 gmbr aq tngkp..aq ske dua nie je...hurm...
nk tngok ke???tp gmbr nie ade makna dye sendiri..
klu korang knal aq..korang tau ape makna yg tersirat di sebalik gmbr tu...
mungkin korang rse brok...tp gmbr tu membawa seribu kenangan...




batch palestin yg kat atas nie...
aq pn ade..tp nie bkn aq punya..tuan dye org laen...
tp batch yg aq dpt tu...tuan empunya batch kat atas nie la yg bg kat aq..
hehhe...
pening tk kpale korang..
tu je yg aq bleh bg tau....
spe fhm bgus r..spe yg tk fhm try fhm kan..
hehehe..
dn gmbr yg bnyk2 kat atas tu..
gmbr aq dn org tertentu...
sbenarna aq pn tk tau ape yg aq nk post...
tp bosan plak asyik tngok blog cite yg sme je..
tu yg aq cr idea nk tlis ape..
bantai je r...
hehehe...
tu je kot.....
idea tk dpt sok kpale lar plak...

bye..

HoLiDaY...


WAH!!!
dh nk cutiah wei...hehehe...pejam celik..pejam celik..tup..tup..dh nk cuti...bagaikan mimpi je..tp kan aq rse mcm aq dh msuk asrama 5 thn dh...hahaha...bjet dh form5 je...PMR pn blom lps..
nk mimpi dh nk SPM..hahaha..angan2lh lina...
tp agak2nya cuti akhir thn untuk thn nie bosan tk???hurm...biarlah bosan cmne pn...
yg penting aq ade kat rumah...hehehe...bebas kjap dr zaman asrama..
hurm...dn tanpa sedar aq dh nk nak form 2....
cam x cye je..yelah mne xnya...perangai mcm bdk2 lg...mmg tkkan sdar dirilah nk form 2...
hrp thn dpn akn ade perubahan untuk diri aq...
azam baru????
hahha..awal sngt nk pkir psl azam....
nnt dh sdah aq bg tau ea...
orait..that's all...
nothing to say anymore..

Saturday, September 17, 2011

WaNiTa SoLeHaH...

Wanita solehah itu aurat dijaga,
Pergaulan dipagari,
Sifat malu pengikat diri,
Seindah hiasan di dunia ini.

Keayuan wanita solehah itu,
tidak terletak pada kecantikan wajahnya,
Kemanisan wanita solehah,
tidak terletak pada kemanjaannya,
Daya penarik wanita solehah itu,
Bukan pada kemanisan bicaranya yang mengoncang iman para muslimin,
Dan bukan pula terletak pada kebijaksanaannya bermain lidah, memujuk rayu,

Bukan dan tidak sama sekali,
Kepetahan wanita solehah,
Bukan pada barang kemas atau perihal orang lain,
Tapi pada perjuangannya meningkatkan martabat agama.

Nafsu mengatakan wanita cantik dengan paras rupa yang indah bak permata yang menyeri alam,
Akal mengatakan wanita cantik atas kemajuan dan kekebalannya dalam ilmu serta pandai dari segala aspek,
Hati menyatakan kecantikan wanita hanya pada akhlaknya,
Itupun seandainya hati itu bersih untuk menilai.

Wahai wanita jangan dibangga dengan kecantikan luaran,
kerana satu hari nanti ianya akan lapuk di telan zaman,
Tetapi jaga dan peliharalah kecantikan dalaman,
Agar diri ini bersih dan sentiasa mendapat Rahmat ilahi,

Wahai wanita jangan berbangga dengan ilmu duniawi yang kau kuasai,
kerana ada lagi manusia yang lebih berpegetahuan darimu,
Wahai wanita jangan pula berdukacita atas kekurangan dirimu,
kerana ada lagi insan yang lebih malang darimu,
Wahai wanita solehah jangan dirisau akan jodohmu,
Kerana muslimin yang bijaksana itu tidak akan terpaut pada wanita hanya kerana kecantikannya,
Bersyukurlah diatas apa yang ada,
Serta berusaha demi keluarga, bangsa dan agama.

Salam perjuangan untuk sahabatku,
Wanita solehah.

"Wanita hiasan dunia, Seindah hiasan adalah wanita solehah

Friday, September 2, 2011

TeRiMa KaSiH Ya ALLAH...

terima kasih ya Allah...
kerana telah memenuhi semula hari2 aq dengan kegembiraan & kebahagiaan...
aq rse syukur sngt dgn ape yg tlah dikurniakan oleh Allah..
skarang aq dh bleh tersenyum semula...
dn skarang bru aq tau yg hanya kesabaran shj yg dpt akn membawa kite kpd kebahagiaan..
jd mulai hr nie...
aq akn kekalkan sifat sabar dlm diri aq..agar mudah untuk aq menemui kebahagiaan..
dn aq jgak tau yg hanya dugaan shj yg bleh mengajar kite menjadi seorang yg bersbr.....
bnyk sngt yg aq blajar spnjang cuti raya...
ada sedih dn ada gembira yg aq lalui....
smuenya membuat aq tersenyum ble ingat kembali...
hehhee...



KESABARAN YANG KEKAL
MEMBAWA KEPADA SEBUAH KEBAHAGIAAN


...THANKS...

Wednesday, August 31, 2011

GmBr RaYa...

hehehe....
nk tngok tk???
hehhe..gmbr raya kita..(sjak ble gelar kita2??)
hahaha...
jap ea.....


ten tereng!!!...










dh hbes!!!...

hehhee...
tk lawa mne pn..
just ske2 je tngkap gmbr nie..
untuk menghiburkan hati...hehehe...
trima kasih kerana sudi melihat....


ThE eNd..

Monday, August 29, 2011

MaafKaN SaYa....

Dikesempatan ini saya ingin meminta seribu kemaafan drpd korang smue....
andai post2 yg saya tlis nie ade yg terkecil hati membacanya...
atupn terlanjur kata...
hrp dimaafkan dgn seikhlas hati.. =)
smoge kemaafan ini dpt mengeratkan lagi ikatan persaudaran sesama islam ini...
smoge pg yg penuh dgn keindahan ini menjadi hari yg indah dn pling bermakna untuk korang smue..
jalanilah hari yg indah ini dgn senyuman yg manis.....
skali lg saya nk ucapkan...



SeLaMaT HaRi RaYa AiDiLfItRi.
MaaF ZaHiR
&
BaTin....


MAAFKAN SAYA YA!!!!!

RAYA!!!!!!!!

yeay!!!!!!
tk lme lg nk raya la...
rse cam sekejap sngt2....
gembiranya hati nie...
walaupn raya dlm jangka mse yg sngt pendek...
tp ttp bersyukur..drpd tk dpt raya..lg sedih...
tp malangnya...ramadhan plak pergi...
bkn ape..tkut thn dpn aq tk dpn bertemu dgn ramadhan..
dn mungkin ramadhan ini ramadhan yg terakhir untutk aq...
hurm...dh2...tk mau sedih2...
tk lme lg je raya....happy2!!
korang mesti dh tngok benda2 nie kan sehari sebelum raya..



hehehe...surela korang dh tgok bdk2 maen bunga api..
keliling rumah ade pelita..kan2??
rmah aq pn ade pelita..tp bunga api tade..sedih2..hehehe...
seronok ble tngok mak dh letak pelita..sbb aq tau raya semangkin hampir...
dn tk lme lg...korang pasti jmpe smue nie...






tergugat tk iman???hahaha...
hr nie je...lps nie dh tk...korang melantak lah bnyk2..
tp jgn smpi terlalu pnuh sdah lah...
tp yg pling bestnye......


SOLAT RAYA!!!
hehehe...mesti rmi org akn pergi...
Alhamdulillah...hehehe...
tk sbrnye nk raya....

SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR
&
BATIN
........................................................................


SMOGE RAYA TAHUN INI...
LEBIH
BERMAKNA DR TAHUN LEPAS....
..................................................................................

..END...

HeHeHeHe...

tdkan time aq gi kedai..
aq tngokla brg2 kat situ...
pastu sdg asyik aq membelek brg2 kat situ...
tbe2 aq ternampak satu benda nie...
ble aq nmpk aq ambil benda tu pastu aq tngkp gmbr benda tu...
nk tngok???
jap ea...






nie la dye...
mesti korang ingat benda laen kan...
nie la dye..
entahla..ble aq tngok coklat nie dgn serta-merta aq jd sedih...
sbb coklat nie la menjadi tanda sebuah perkenalan...
hurm....dh lme tk mkn coklat nie..
yela..tkde org dh yg nk bg...
pape2 pn..
coklat nie membawa seribu satu kenangan dlm hidup aq...
aq syg coklat nie!....



..The End..

Friday, August 26, 2011

aku sedih sngt...

aq tk sngka benda nie bleh jd...
dgn serta-mrta smue kebahagiaan aq hilang..
knape Allah duga aq mcm nie..
knape manusia mcm nie???
aq dh bnyk bwat masalah kat org laen...
berdosanya aq...
sbkn aq org laen terpaksa tanggung maslah aq..
KNAPE???KNAPE??KNAPE????
aq rse down sngt2...tbe2 semangat aq hilang...
aq tk tau nk kate ape dh...
aq buntu...aq pening...dgn smue benda...

AKU PELIK LA....

Knape manusia ssh sngt ble tngok org laen bahagia...
knape diorang mesti nk hancurkan kebahagiaan org laen....
sdangkan diorang dh ade kebahagiaan sendiri..
knape nk kacau hidup org laen...
diorang tk pernah fikir ke maslah org laen...
knape perlu diorang tambahkan masalah lg....
apa slhnye gembira dn tersenyum ble tngok org laen gembira..
nie tk...trus menerus tambahkan maslah org tu...
knapela manusia zaman skarang mcm 2..
aq pliklah...dlu ble tngok org laen bahagia kite pn sme gembira..
tp skang smue berubah...
tk blehla nk tngok org tu lebih sket dr kite..
mesti kite nk hancurkan ape yg dye ade..
insafla...tk pernah fikir dosa ke??
cbela fikir org laen..DON'T BE SELFISH!
sedih la ble org yg kite knal...org yg kite percaya..bwat kita cmni...
rse mcm ditikam dr blakang je..fikirla...
sbb skali korang bwat cm2..benda tu pasti akan berpaling kat korang blik....
fikir2kanla..



Thursday, August 25, 2011

PeMeRgIaN RaMaDhAn.....

hurm....
sekejap je kan rsenya ramadhan thn nie...sngt skejap....lg berapa hr je ramadhan akn pergi...
rse sedih plak ble sdar ramadhan dh nk pergi..sbb sblom nie...slalu pikir kedatangan syawal je....
Rasulullah sendiri pn sedih atas pemergian ramadhan...sbb bln ramadhan la bln yg kte bleh dpt ganjaran pahala yg bnyk...
tp knape kte slalu abaikan ramadhan???mungkin ada sesetengah org yg mseh blom sdar kelebihan ramadhan..
bln ramadhan jgelah terbukanya pintu syurga dn tertutup lah pintu neraka...betapa mudahnya untuk kite mendpt pahala....
tp..aq bersyukur sngt sbb aq rse ramadhan kali nie amat bermakna bwat aq..
bnyk kenangan yg aq dh lalui disamping aq melakukan ibadah puasa...agaknyekan....
dpt lg tk aq bertemu dgn ramadhan lg??hurm...hanya Allah shj yg tau smue tu...
kite hanya mampu menerima takdir dgn hati yg redha...
smoge thn dpn aq dpt berjmpe dgn ramadhan lg....

Saturday, August 13, 2011

oke tk???



amcam???lawa tak??hehhe...tngkp sendiri nie...sje nk try2..hehhe...
baek korang ckp lawa...klu tk siapla korang..hehehe....
hehhe...bunga nie aq hadiah untuk korang smue..hehhe...

Friday, August 12, 2011

MeNaNtI SaTu JaWaPaN...


menanti satu jwpn yg mseh blom pasti kebenarannya...
kdg2 kite rse jwpn tu akn membuatkan kite gembira.......
tp pd hakikatnya jwpn itu membuat kite menangis..
kdg2 kite rse jwpn tu akn membuatkan kite menangis....
tp pd hakikatnya jwpn tu lah yg membawa seribu kegembiraan dlm hidup kite..
smue jwpn tu kite tkleh duga kebenarannya..
sbb jwpn tu bleh bertukar ble2 mse pn tanpa kte duga..

ErTi CiNtA....

Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendo'akannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita ? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta ...

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi, jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterimakasih atas karunia tersebut.

Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh,
penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah
mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

Seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah. Kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut, tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari.

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu, hanya untuk menemukan bahwa pada akhirnya menjadi tidak berarti dan kamu harus membiarkannya pergi.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya.
Pada saat itu, tiada guna penyesalan karena perginya tanpa berkata lagi.

Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya.
Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.

Hati-hati dengan cinta, karena cinta juga dapat membuat orang sehat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin, raja menjadi budak, jika cintanya itu disambut oleh para pecinta PALSU.

Kemungkinan apa yang kamu sayangi atau cintai tersimpan keburukan didalamnya dan kemungkinan
apa yang kamu benci tersimpan kebaikan didalamnya.

Cinta kepada harta artinya bakhil, cinta kepada perempuan artinya alam, cinta kepada diri artinya bijaksana,
cinta kepada mati artinya hidup dan cinta kepada Tuhan artinya Takwa.

Lemparkan seorang yang bahagia dalam bercinta kedalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan.
Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan.

Seandainya kamu dapat berbicara dalam semua bahasa manusia dan alam, tetapi tidak mempunyai
perasaan cinta dan kasih, dirimu tak ubah seperti gong yang bergaung atau sekedar canang yang gemericing.

Cinta adalah keabadian ... dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki.

Siapapun pandai menghayati cinta, tapi tak seorangpun pandai menilai cinta karena cinta bukanlah suatu
objek yang bisa dilihat oleh kasat mata, sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.

Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan
meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dahsyatnya cinta.

Cinta sebenarnya adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak merubahnya menjadi
gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan didalam dirinya.

Kamu tidak akan pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. Namun apabila sampai saatnya itu,
raihlah dengan kedua tanganmu dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut kemulut tetapi cinta adalah
anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.

Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai
 itulah yang sukar diperoleh.

Jika saja kehadiran cinta sekedar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir.

LAWA KE??



lawa ke jam nie??hehehe...bg aq tk lawa mne pn..hehe...tkdela just kidding...jam nie sngt lawa..dn membawa seribu kenangan manis...hurm..knape agaknya??ntahla..aq pn tak tau..korang try r teka..spe pndai teka..mmg aq tabik dye...hehehe.. =) ..

RaMaDhAn....



SELAMAT TINGGAL SYA'ABAN..

SELAMAT DATANG RAMADHAN....

SEMOGA RAMADHAN KALI INI..
  
BERMAKNA BUAT AWAK...


Hello Hello – Ft Island

Hello Hello – Ft Island

Saturday, August 6, 2011

KeNaNgAn...



bnyk sngt kenangan yg aq lalui dlm thn nie..ade yg pahit ade manis...mcm2 yg berlaku pada diri aku..yg merubah segala2nya...bg aq...smue kenangan tu lah yg akn mengingatkan aq pd mase lalu...
aq bersyukur kerana aq tlah sdar spe sebenarnya diri aq...aq hanyala manusia yg lemah yg hanya mampu berserah kpd takdir dan sering melakukan kesilapan..kdg2 ble aq termenung sorang2...
aq teringat smue kenangan yg aq dh lalui..bila teringat kenangan yg pahit...aq menangis..dan..bila aq teringat kenangan yg manis aq tersenyum...nk je aq berhentikan masa skarang dn memutarkan 
balik pd masa lalu...sbb aq nk ubah blik kesalahan yg aq lalui..bleh dikatakan smue kesalahan aq nk ubah blik..tp..apekan daya...aq hanyalah seorang manusia yg hanya mampu berserah kpd takdir..
dulu..mse aq mseh kecik aq slalu kte "aq benci kenangan pahit"..tp ble umur meningkat bru aq tau betapa penting kenangan itu..tk kesahlah ianya kenangan pahit atau manis..yg pasti ianya akn tetap
meninggalkan makna yg amat mendalam..kdg2 kenangan pahit yg kite lalui tu ble kite teringat blik kite rse mcm tknk hidup je kat dunia nie..tp sebenarnya kenangan pahitlah yg pling bermakna drpd 
kenangan manis...konklusinya..dua2 kenangan tu sngt bermakna yg bleh merubah segala2nya dlm hidup kte...
oleh itu jgnlah kite berkata "AQ BENCI KENANGAN LALU"..kerana segala yg Allah berikan
kpd kite ada hikmah disebaliknya...

..The End..

dah cye???

 WAHAI ENCIK NORAZIZI BIN AMINUDIN..

SAYA SEBENARNYA SEDANG BERPUASA 

SEKARANG.. ADA FAHAM?? 

:P

Friday, July 15, 2011

K.E.S.A.B.A.R.A.N

                                                                                                           
SABAR....smue org ada sifat penyabar...tkde seorang pn manusia dlm dunia nie yg tkde sifat penyabar...sbb Allah dh kurniakan sifat sabar tu dlm diri kte dn ianya dh pn sebati dgn diri kte...tp...sifat sabar tu ade batasnya..kdg2 ade org sabar dye lme sngt...tp kdg2 ada org tu jgak yg sbr dye sekejap sngt..ade kebaikan dye klu kte menjadi seorang yg sngt penyabar dan ianya jgak ade keburukan dye..kdg2 org yg penyabar sngt bleh jd org yg sngt pemarah klu thp kesabaran dye hilang...kte tkleh tngok dr luaran shj...sbb luaran tk sme dgn dalaman...kte smue tau sabar itu separuh drpd iman..klu kte tkleh jd org yg penyabar bermakna iman kte maseh tk kukuh dlm diri kte..tu sbbnya syaitan slalu bwat kte cpt mrh agar sifat sbr kte hilang...dn klu sifat sbr kite hilang bermakna iman kte mseh tk kukuh...dn mudh bg syaitan2 tu menghasut kite untuk sentiasa mrh..hurm..aq tk tau npe skang aq ssh sngt nk kwl mrh aq..dn sifat penyabar aq pn mkin kurang...aq risau ble fikir iman maseh tk kukuh...sbb amalan aq pn tk semestinya baik...aq hrp aq dn org2 kat luar sne yg sifat penyabar dye kurang..lps nie minta2lah sifat sbr kteorg bertambah..agar iman kami semakin kukuh..hurm..

renung2kanlah..                                                                                                                                                                                                                  

Saturday, June 11, 2011

hurm...

Musibah seringkali ditakrifkan sebagai ujian, bencana, atau balasan daripada Allah SWT. Pelbagai bentuk musibah berlaku seperti kehilangan orang yang disayangi, kemusnahan harta benda, keruntuhan rumahtangga, kegagalan dalam perencanaan atau sebagainya. Impak daripada musibah ini boleh merubah situasi seseorang bergantung kepada tahap penerimaan mereka.

Sekiranya diterima secara positif, maka musibah dapat memberi kesan yang baik. Akan tetapi sekiranya individu yang ditimpa musibah mengambil peristiwa itu secara negatif maka ia boleh jadi membawa kehancuran yang merugikan. Oleh itu, kita seharusnya mendalami situasi musibah itu supaya ia dapat membawa kesejahteraan.

Apakah yang harus kita lakukan apabila ditimpa masalah atau musibah ? Apakah dengan merasa sedih, keluh kesah dan membinasakan diri sendiri dapat menyelesaikan sesuatu perkara. Jawapannya adalah dengan kembali kepada Allah.Ketahuilah dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang.Firman Allah SWT :

"Tiada sesuatu musibah yang menimpa seseorang kecuali dengan izinNya.. Dan barangsiapa yg beriman kepada Allah nescaya Allah akan memberi petunjuk kepada hatinya..."( At-Taghabun:11).

Kita seharusnya redha dengan apa yang berlaku kerana ia merupakan qada dan qadar daripada Allah. Seharusnya seseorang yang beriman tidak boleh mengatakan Allah itu tidak adil semata-mata kerana musibah yang menimpa dirinya begitu pedih untuk ditanggung. Kita tidak berhak untuk memilih dugaan atau musibah itu sesuai dengan kehendak kita.

Ini kerana Allah Maha Mengetahui atas tiap-tiap sesuatu. Allah berfirman di dalam surah Al-Baqarah ayat 216 yg bermaksud:.

"...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi(pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.".

Apabila Allah menimpakan musibah kepada kita, itu sebenarnya tanda Allah kasih kepada kita. Ia juga merupakan suatu ujian penilaian keimanan diri, sejauh mana kita benar-benar beriman atau keimanan kita begitu nipis sehingga hanya dengan sedikit dugaan, hati kita berubah.Cuba renungkan firman Allah ini:

"Dan, sungguh akan kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar." (Al-Baqarah:155).

Setiap manusia mempunyai titik tolak dalam kehidupannya. Maka apabila ditimpa musibah eloklah kita iktikadkan dalam hati, bahawa inilah titik permulaan dalam hidup kita. Barangkali musibah yang melanda merupakan suatu isyarat daripada Allah untuk kita bermuhasabah diri bagi membuat perubahan. Ringkasnya apa yang telah berlaku itu mempunyai hikmah yang harus di nilai. Kita harus memperbanyakkan beristighfar, membaca selalu innalillahhiwainnailaihirajiuun dan sebagainya.

Disamping itu, jadikan Alquran, sebagai teman. Berdoalah kepada Allah untuk memohon bantuan, dan diberikan keringanan dalam urusan. Firman Allah dalam surah Al-Mukmin ayat 60 yg bermaksud:

"Berdoalah kamu kepadaKu, nescaya akan aku perkenankan bagimu".

Bagi mengelakkan kita dari terus mengingati situasi sedih yang dihadapi maka kita hendaklah melakukan pelbagai aktiviti yang bermanfaat seperti melibatkan diri dengan aktiviti masyarakat, menghadiri ceramah, mengunjungi saudara mara dan sebagainya. Seterusnya kita hendaklah bertawakkal kepada Allah setiap masa dalam apa jua keadaan.Firman Allah dlm surah Al-Maidah ayat 23:

"...dan hanya kepada Allah lah hendaknya kamu bertawakkal jika kamu benar-benar beriman".

Jangan lupa mengadu kepada Allah sekiranya hidup seringkali ditimpa kegelisahan dan kesempitan. Maka ucaplah Hasbunallah Wanikmal Wakil yang bermaksud :, Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik pelindung.

"Sesungguhnya orang-orang yang bersabarlah sahaja yang akan disempurnakan pahala mereka dengan tidak terkira.".(Az-Zumar:10).

Sebagai kesimpulannya, tiada masalah tanpa penyelesaiannya. Kita harus mengkaji dan meneliti, sebagaimana setiap penyakit mempunyai penawarnya. Anggaplah musibah itu sebagai tiket untuk mendekati Allah dan sebagai jalan menuju bahagia. Ingatlah janji Allah di dalam surah Al-Insyirah bahawa sesudah kesulitan ada kemudahan.

Asal aq rse sedih???






Hr nie..ble aq bkak fb...aq bce satu comment yg membuatkan aq sngt sedih...knape kdg2 mesti ade org yg tk ske dgn ape yg kte lakukan???knape mesti ade yg tk puas hati??aq cbe untuk kawal benda nie elok2...tp aq hanya manusia yg lemah...yg hanya mampu berdoa untuk memperbaiki segala2nya..aq tk tau npe..mesti ade org yg tk akn setuju dgn ape yg kte dpt...mungkin ditakdirkan aq tk lyk untuk dye...mungkin aq ptt biarkan dye pergi blik dkat org yg dye pernah syg dlu..ape bleh bwat..smue Allah yg tentukan..aq  nk halang??tkkan bleh sbb aq adelah manusia yg sngt lemah...aq rse sedih sngt sbb org yg dye syg pn tk ske kat aq..aq rse sedih sngt2 ble bce comment tu..aq rse aq mcm pengganggu dlm hidup diorang yg dahulunya bahagia..knape la aq tk prasan smue nie sebelum aq buat keputusan...mseh ade org yg tk ske aq ngan dye...aq tk mampu nk bwat ape2..aq hanya mampu berdoa agar Allah memperbaiki semula keadaan agar menjadi seperti sedia kala..

mungkin..smue nie ade hikmah disebaliknya...

:'(        (sadness)